Kapacitás-menedzsment
1. Szerződés célja: A szerződés megkötésének és teljesítésének célja a megbízó és a közvetítő kölcsönös sikeres eredmények elérése rövid, közép és hosszú távon. A szerződés célja szerint a közvetítő által létrehozott új szakmai kapcsolatok révén a megbízó extra megbízásokkal, kapacitása jobb kihasználásával extra bevételekre tesz szert, melyekből a szerződésben foglaltak szerinti illetmény illeti meg a közvetítőt.
2. Hatálya: a szerződés határozatlan időre jön létre. Az aláírás napjától érvényes. A felmondási idő 90 nap. Felmondani egyoldalúan nem lehet, csak súlyos szerződésszegés esetén mondható fel egyoldalúan. Rendes felmondás csak indoklással eszközölhető.
3. Kik lehetnek a partnereink? Olyan adószámmal rendelkező vállalkozások, melyek nem állnak felszámolás alatt, rendelkeznek a megfelelő tevékenységi körökkel és fémiparhoz köthető minőségbiztosítási és munkavégzési feltételeknek megfelelnek. A vállalkozás vezetői közül senki nem áll büntetőeljárás vagy körözés alatt.
4. Megbízó kötelezettségei:
4.1. A megbízó kötelezettséget vállal arra, hogy a közvetítő által kért rendszeres adatszolgáltatási kötelezettségének eleget tesz, mind formai, mind tartalmi értelemben.
4.2. A megbízó a szakember- és géppark állományban bekövetkezett változásról minél hamarabb, de legkésőbb 3 munkanapon belül köteles tájékoztatást adni.
4.3. A megbízó a közvetítő által hozott extra megbízásokat, kapacitás átszervezéshez köthető tevékenységeit legalább olyan prioritással és gondossággal köteles kezelni, mintha a saját érdekkörébe tartozó ügy lenne.
4.4. A közvetítő által hozott extra megbízások és kapacitás átszervezéshez köthető tevékenységeik minőségi és határidős megfelelőségéért a megbízó felel. A nem megfelelő minőségben és határidőn túli teljesítésért anyagi és erkölcsi felelősséggel a megbízó tartozik. A minőségi problémát köteles garanciálisan kezelni, a határidő túllépés miatti esetleges kötbért szintén a megbízó viseli.
4.5. A megbízó kötelezettséget vállal arra, hogy a teljesített megbízások vagy kapacitás átszervezések teljesítéséből eredő bevételből a közvetítő számára a szerződésben foglalt közvetítői/képviseleti díjat számlázzon és pénzügyileg is teljesítsen.
4.6. A megbízó haladéktalanul köteles a teljesítés alatt bármilyen olyan tényről vagy befolyásoló tényezőről azonnal informálni a közvetítőt, ami a teljesítés minőségét érdemben befolyásolhatja, segítvén ez által a sikeres teljesítésre irányuló közös megoldásokra való törekvést.
4.7. A megbízó köteles a közvetítő képviselőjét bármikor auditálás, ellenőrzés céljából szabad hozzáférés jogával ellátni a megbízó mindazon munkaterületi szekcióiban, amire a szerződéses feltételek a megbízásban kiterjednek. A reimennek jogában áll a partnerein keresztül a jog- és szerződéskövető magatartás betartásának ellenőrzésére. Erre próbavásárlással, jogi képviselőn keresztüli audittal történhet. Az audithoz a partnernek szerződéses kötelessége az együttműködés. Ezen ellenőrzés megtagadása vagy szándékos akadályozása esetén a Reimen büntetést szabhat ki, amely önmagában még nem jár a szerződés felbontásával. A 2. szerződésszegés esetén viszont a Reimen azonnali hatállyal felmondhatja a szerződést. A szerződéses feltételek betartását a reimen saját humán állományán túl külön szerződött jogi partnere, indokolt esetben a hatósági szervek is biztosítják.
4.8. A megbízó a közvetítő által tudomására jutott, a megbízással összefüggésbe hozható üzleti információkat és titkokat bizalmasan kezeli, és a közvetítés megkerülésére még csak próbálkozást sem tesz. A közvetítő megkerülésére, a szerződéses feltételek megszegésére irányuló magatartás súlyos szerződésszegésnek minősül, amelyért a szerződés azonnali felmondásán túl súlyos pénzbírság kerül kiszabásra a megbízóra kötbérként.
4.9. A megbízó köteles a közvetítő jó hírnevének védelmére, annak megőrzésére, a kitűzött közös célok elérésére való törekvésre, az együttműködés minél jobb minőségű teljesítésére.
5. Közvetítő kötelezettségei:
5.1. A közvetítő kötelezettséget vállal arra, hogy a megbízó részre rendszeres adatszolgáltatási kötelezettségének eleget tesz, mind formai, mind tartalmi értelemben.
5.2. A közvetítő köteles a megbízó szakember- és géppark állományáról folyamatosan frissíteni adatbázisát. Ez havi minimum 1 adatbekérést jelent.
5.3. A közvetítő a megbízónak adott extra megbízásokat, kapacitás átszervezéshez köthető tevékenységeit legalább olyan prioritással és gondossággal köteles kezelni, mint amilyen prioritású a megbízó.
5.4. A közvetítő az általa hozott extra megbízások és kapacitás átszervezéshez köthető tevékenységeik minőségi és határidős ellenőrzését a megbízónál véletlenszerűen ellenőrizheti.
5.5. A közvetítő kötelezettséget vállal arra, hogy a teljesített megbízások vagy kapacitás átszervezések teljesítéséből eredő bevételből a megbízó számára a szerződésben foglalt közvetítői/képviseleti díjat számlázzon.
5.6. A közvetítő köteles a teljesítés alatt a szerződésesnek megfelelően a megbízás teljesítéséhez szükséges feltételeket a partnerek között garantálni.
5.7. A közvetítő képviselője bármikor auditálás, ellenőrzés céljából szabad hozzáférés jogával élhet a megbízó mindazon munkaterületi szekcióiban, amire a szerződéses feltételek a megbízásban kiterjednek. A reimennek jogában áll a partnerein keresztül a jog- és szerződéskövető magatartás betartásának ellenőrzésére. Erre próbavásárlással, jogi képviselőn keresztüli audittal történhet. Az audithoz a partnernek szerződéses kötelessége az együttműködés. Ezen ellenőrzés megtagadása vagy szándékos akadályozása esetén a Reimen büntetést szabhat ki, amely önmagában még nem jár a szerződés felbontásával. A 2. szerződésszegés esetén viszont a Reimen azonnali hatállyal felmondhatja a szerződést. A szerződéses feltételek betartását a Reimen saját humán állományán túl külön szerződött jogi partnere, indokolt esetben a hatósági szervek is biztosítják.
5.8. A közvetítő a megbízó által tudomására jutott, a megbízással összefüggésbe hozható üzleti információkat és titkokat bizalmasan kezeli, azt csakis a szerződésben foglalt szolgáltatások teljesítése céljából használja fel a szükséges adatkezelési normáknak megfelelően. A közvetítő köteles a megbízó jó hírnevének védelmére, annak megőrzésére, a kitűzött közös célok elérésére való törekvésre, az együttműködés minél jobb minőségű teljesítésére.
6. Szolgáltatási feltételek:
6.1. A közvetítő csak érvényes szerződéssel rendelkező partnerek számára nyújt szolgáltatást. A szolgáltatás nyújtásának megkezdéséhez a formális adatszolgáltatási platform teljes megválaszolása szükséges. A válaszok alapján kapott adatokból tudunk profilt alkotni, mely alapján a megfelelő közvetítési vagy képviseleti szolgáltatást el tudjuk indítani.
6.2. Díjmentes és fizetős szolgáltatások:
Partnereink számára a következő szolgáltatások díjmentesek: Adatbekérés utáni elemzés, kategorizálás, előminősítés, SWOT analízis, adatbázisban szerepeltetés, keresési találat esetén közvetítés.
6.3. Díjköteles szolgáltatás: sikeres közvetítés és annak teljesítése, Sales Area Management
7. Kizárólagosság és követő járadék:
7.1. A partnerek kötelezettséget vállalnak arra, hogy üzleti információs, szolgáltatás-közvetítés és kapacitás-átszervezési feladatokkal csak is kizárólag a Reimen-nel szerződnek.
7.2. Szerződés-felmondás után versenytilalmi és adatvédelmi okokból 1 évig hasonló szolgáltatást nem vehet igénybe a partner.
7.3. Ha a közvetített partnerek már korábbról ismerték egymást, az nem mentesíti őket a jutalékfizetés alól, mivel a kapacitásigényükre megoldást a közvetítő talált. Valódi üzleti kapcsolat esetén a 2 félnek nem lett volna szüksége a Reimenre, így a jutalékfizetés megtagadása és a követőjutalékra való jogosultság elleni reklamációra jogi lehetőség nincs. A Reimen szerződésben foglalt jogánál fogva, a felmondást követő 5 évben az általa létrehozott üzleti kapcsolatok után is kompenzációs jutalékra jogosult. Ezen időszak alatt a partnerek az audittal szemben ugyanúgy kötelesek az együttműködésre.
8. Külső partnerekre való szolgáltatás kiterjesztés:
Bizonyos esetekben a közvetítő külső partnereket vonhat be a megbízás sikeres teljesítésének garantálása érdekében. Pl logisztikai cég, fémipari mérnök, személyzeti szolgáltató cégek, stb. Ezen partnerek a megbízással összefüggésbe hozható üzleti információt nem, vagy csak indokolt esetben kapnak. Ez utóbbi esetben a legszigorúbb adatkezelési és titoktartási feltételek írásban megerősítvén rájuk is vonatkoznak.
9. Fizetési és financiális feltételek:
Az elsődleges fizetési forma az átutalás. Teljesítési határidő mindig 8 nap. Indokolt esetben, külön megegyezés szerint készpénzes vagy valutás (euro) formában is kiegyenlíthető a jutalékszámla vagy a szolgáltatási díj. Valuta esetén mindig az adott napi hivatalos középárfolyam az irányadó. Késedelmes fizetés esetén a jegybanki alapkamat kétszeresét vesszük alapul. Amennyiben a partner 90 napot meghaladó tartozással rendelkezik, a Reimen jogosult jogi úton, végrehajtó által behajtani a követelését. A partnereknek a közvetítés útján létrejött megbízás teljesítése után leszámlázzák az elvégzett munkafolyamatokat és azt szintén 8 napon belül teljesítik. A partnerek közötti közvetítés financiális előfeltétele a bankgarancia megléte.
10. Titoktartási kötelezettség: A megbízó és közvetítő egyaránt, az együttműködés során tudomásukra jutott minden üzleti információt bizalmasan kezelnek, és azt csak is a szerződés teljesítése céljából, annak megfelelő módon használják fel. A mindenkori személyes adatok kezeléséről szóló törvény passzusai az irányadóak a szerződésben nem szabályozott adatvédelmi kérdésekben.
11. Kikerülési meg nem kerülési nyilatkozat: az 1. sz. melléklet tartalmazza
12. Felmondási, elállási feltételek: A szerződés csak is írásban, indoklással mondható fel, 90 nap felmondási idővel. A felmondás egyéb feltételeit lásd a 7.2.-es pontban. A szerződéskötés után egy 14 napos elállási jog illeti meg a szerződő feleket.
13. Záró rendelkezés: Jelen szerződést a szerződő felek átolvasták, megértették, közösen értelmezték és elfogadták, és szabad akaratuknál fogva aláírásukkal egymásra nézve kötelező érvénnyel elfogadták. A szerződéses feltételek módosítására csak írásban, mindkét fél hozzájárulásával van lehetőség. Amennyiben a két fél között valamiben egyet nem értés alakul ki, akkor törekednek annak az ügynek a peren kívüli, párbeszédes, békés úton való rendezésére.
Álmokból tervezett otthonok
I. Szerződés hatálya
I.1. Jelen ÁSZF a megrendelésen megnevezett társaság, mint Szolgáltató által kiadott ajánlatokkal, rendelés-visszaigazolásokkal és minden egyéb – az értékesítéssel kapcsolatos – dokumentumokkal összhangban értelmezendők, és a felek egyéb megállapodása hiányában jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak.
I.2. Jelen ÁSZF kiterjed minden a Szolgáltató által forgalmazott árucikkre, termékre és a kínált szolgáltatásokra – a továbbiakban együttesen: Áruk – forgalmazására.
II. Megrendelés
II.1. Vevő a Szolgáltató által forgalmazott árukat/szolgáltatásokat készpénzzel történő fizetés esetén tudja megrendelni. Szolgáltató egyes termékeket csak minta alapján, megrendelés útján értékesít. A megrendelt áru kizárólag a teljes vételár , valamint a jelen ÁSZF-ben szabályozott költség és egyéb díj megfizetésével egyidejűleg vehető át. A megrendelés annak leadása után egyoldalúan nem módosítható.
II.2, A szolgáltató a látványtervezéshez szükséges felmérést csak előre egyeztetett időpontban tudja elvégezni. Ennek megrendelése írásban történik. A helyszíni felmérésnek a kiszállási díja a helyszínen készpénzben fizetendő. A felmérés után egy közösen megegyezett vagy a szolgáltató által megadott időpontra a látványterv elkészül. Az átutalással vagy készpénzzel teljesíthető a megbízás.
II.3. Amennyiben a vevő terméket is a szolgáltatótól kívánja beszerezni, a megrendelés érvényes létrejöttéhez szükséges, hogy Vevő a megrendeléskor, az Áru típusától függően, legalább az Áru(k) ellenértékének 50%-át kitevő összegű foglalót (Ptk. 6:185. §) fizessen meg a Szolgáltató részére. A foglaló a vételi szándék megerősítésére szolgál. A teljesítés meghiúsulásáért felelős fél az adott foglalót elveszti, illetve a kapott foglalót kétszeresen köteles visszatéríteni.
III. Szállítási határidő, szállítás
III.1. A Szolgáltató által vállalt szállítási határidőt a megrendelés utáni visszaigazoló e-mail vagy a megbízási szerződés tartalmazza.
III.2. Amennyiben Szolgáltató a megrendelésben vállalt szállítási határidőhöz képest 30 (harminc) napot meghaladó késedelembe esik, ezt követően Vevő jogosult a szerződéstől egyoldalú nyilatkozattal elállni.
III.3. Amennyiben Felek a Vevő által megadott címre történő szállításban állapodtak meg, úgy Vevő alap és prémium házhozszállítás szolgáltatások között választhat. Alap házhozszállítás szolgáltatás esetén a Szállító az előre egyeztetett napszakban kiszállítja a megrendelt Árut a Vevő által megadott címre. Az Áru lakásba történő eljuttatása a Vevő feladata. Prémium házhozszállítás szolgáltatás esetén a megrendelt Árut előre egyeztetett időpontban a Szállító a Vevő lakásába szállítja, és a Vevő által kiválasztott módon elhelyezi. Amennyiben az Áru Vevő részére történő leszállítása nem lehetséges, például mert a Vevő az Árut annak ellenére, hogy annak nincs hibája, nem veszi át vagy nem megfelelő szállítási címet ad meg a szállítónak, és a szállító az Árut visszaszállítja, Szállító értesíti Vevőt az Áru visszaszállításáról, és annak következményeiről. A kárveszély az Áru leszállításának megkísérlésekor száll át a Vevőre. Vevő az értesítés kézhezvételétől számított 3 (három) napon belül köteles gondoskodni az Áru saját költségen történő elszállításáról. Amennyiben Vevő az árut a Szállítóhoz való visszaszállításától számított 3 (három) napon belül nem szállítja el, a negyedik naptól Szállító tárolási díjat számít fel. A tárolási díj mértéke naponta a megrendelt Áru(k) értékének 1%-a. 30 (harminc) nap elteltét követően Szállító jogosult a szerződéstől elállni. Ilyen esetben Vevő köteles a tárolási díjat, valamint a szállítás költségeket megfizetni. A tárolási díj és a szállítási költségek összegét Szállító a Vevő által megfizetett foglalóba beszámíthatja.
IV. Az átadás-átvétel időpontja
IV.1. A Szolgáltató telefonon vagy e-mail útján köteles értesíteni Vevőt az általa megrendelt Áru megérkezéséről. Vevő az értesítés kézhezvételétől számított 5 (öt) munkanapon belül köteles az általa megrendelt Áru(k) ellenértékét – figyelemmel a megrendeléskor megfizetett foglaló összegére és ha a megrendelés tartalmazott szállítási költséget, akkor azt is – teljes egészében megfizetni. A kárveszély az Áru átvételekor, a Vevőnek történő átadásakor száll át Vevőre.
V. Fizetési feltételek
V.1. Késedelmes fizetés esetén Szolgáltató a Ptk.-ban meghatározott mértékű késedelmi kamatra jogosult.
V.2. A Vevő által megrendelt Áru(k) – a megfizetett foglaló mértékétől függetlenül – azok ellenértékének és az esetlegesen felmerülő egyéb költségek teljes kiegyenlítéséig a Szolgáltató tulajdonában maradnak.
V.3. A látványterv nem kerül átküldésre/prezentálásra annak a kifizetésének teljesítéséig.
VI. Kivitelezési szolgáltatás
VI.1. A szolgáltató a vevő által vásárolt terméket szakszerűen beépíti, amennyiben ezt a vevő megrendeli. A beépítéshez szükséges szakmai háttérért a szolgáltató felel. A kivitelezési időszak alatt a vevő köteles a munkaterület akadálytalan hozzáférését biztosítani.
VI.2. A kivitelezésről külön szerződést köt a vevő a szolgáltatóval, mely tartalmazza az elvégezendő munkafolyamatokat, azok költségét, a teljesítési határidőket és az egyéb információkat.
VI. Szavatosság, jótállás
VI.1. A Szolgáltató az Áru(k)at az átadás-átvételekor mennyiségileg adja át Vevő részére. Vevő késedelem nélkül köteles meggyőződni arról, hogy az Áruk minősége és mennyisége megfelelő-e.
VI.2. A zolgáltató a mindenkor érvényes és hatályos jogszabályi előírásoknak megfelelő jótállási és szavatossági felelősséget vállalja, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvre és az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendeletre. A jótállás érvényesítéséhez a Vevő a termékek átvételéről kapott bizonylattal tud élni.
VI.3. Az Áru visszavételére, cseréjére – jogszabály eltérő rendelkezése hiányában – nincs lehetőség. Reklamációt a Szolgáltatónak csak minőségi hiba esetén áll módjában elfogadni. A minőségi kifogások intézésére a fogyasztó és a Szolgáltató közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet előírásai az irányadók.
VI.4. A Szolgáltatóval szemben fennálló tartozásokba kizárólag a Vevő részére jogerősen megítélt vagy a Szolgáltató által elismert tartozások számíthatók be.
VI.5. A Vevő által megrendelt Áru esetén a mintaként kiállított vagy a katalógusban meghirdetett termékek méreteiben, színeiben a bútorkereskedelemben, szaniterüzletágban a kereskedelmi szokás alapján elfogadható mértékű, csekély eltérés megengedett, ezért a Szolgáltató felelőséggel nem tartozik. A Szolgáltató kifejezetten fenntartja magának a jogot, hogy a katalógusában szereplő, vagy kiállított termékeket fejlessze, azokon változtatásokat eszközöljön.